DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ MAYIS AYI RAPORU
Projenin Amacı:
“Dilimizin Zenginlikleri Projesi” kapsamında “Yunus Emre Divanı Okumaları ” ile öğrencilerin Yunus Emre’nin Türk edebiyatı içindeki yerini, değerini ve önemini kavramaları amaçlanmıştır.Eserden hareketle 13. asırdaki aktif tasavvuf anlayışı ve o dönemde Türklerin Anadolu’da yurt tutma mücadelesi hakkında bilgi sahibi olması hedeflenmiştir. Yunus Emre Divanı’nda işlenen aşk, akıl, bilgi, özeleştiri, toplumsal eleştiri, birlik kavramlarını inanç, ibadet, ahlak, edebiyat ve kültürel açılardan kavraması ve bunlarla ilgili yorumlar geliştirmesi esas alınmıştır.
Mayıs Ayı Faaliyetleri:
“Baş Harflerini Değiştir” Etkinliği: Tüm sınıflarda öğrencilere farklı kelimelerin baş harflerini değiştirerek yeni kelimeler oluşturma etkinliği düzenledik. Bu etkinlik, öğrencilerimizin kelime dağarcıklarını genişletmeye ve yaratıcılıklarını geliştirmeye yönelikti. Ayrıca dil bilgisi ve kelime oyunlarıyla öğrenmeyi eğlenceli hale getirdik.
Sözsüz Oyun (Pandomim) ile Kelime Anlatma: Tüm sınıflarda öğrencilere sözsüz oyun (pandomim) ile kelime anlatma etkinliği düzenledik. Öğrenciler, jest ve mimiklerini kullanarak belirli kelimeleri veya kavramları diğer öğrencilere anlatmaya çalıştılar. Bu etkinlik, öğrencilerimizin iletişim becerilerini geliştirmeye ve dilin farklı yönlerini keşfetmeye yardımcı oldu.
Beyin Fırtınası Etkinliği: “Dilimizin Zenginlikleri Projesi” kapsamında “Yunus Emre Divanı Okumaları ” ile ilgili beyin fırtınası etkinliği yapılmıştır.
Tişört Tasarımı Yarışması: Okul içinde öğrencilere yönelik tişört tasarımı yarışması düzenledik. Öğrenciler, kendi tasarladıkları tişörtleri ile katılarak yaratıcılıklarını sergilediler. Bu etkinlik, öğrencilerimizin sanatsal becerilerini ve ifade yeteneklerini geliştirmeye yönelikti.
Pano Çalışması ve Değerlendirme: Öğrencilerin hazırladığı ürünler, pano için hazırlandı ve panolarda sergilendi.